maanantai 29. lokakuuta 2012

pipoja



Tein vaalean pitsimyssyn syksyksi Sirle-pipon ohjeella. Myssyssä on se juju, että joustinneule on niskassa kapeampi kuin edessä, jolloin pipo asettuu paremmin takaraivolle roikkumaan. En nyt tiedä sitten vaikuttaako se niin hirveesti pipon käyttöön, mutta hieno se jokatapauksessa on! Lankana oli Novitan sukkalanka.


Tänään sain valmiiksi vähän talvisemman pipon, joka valmistui Novitan Kelo- langasta virkkaamalla tosi nopeasti! Ohje on tosi yksinkertainen ja yksi 100 g kerä riittää myös tupsuun. Tässä teille pipon ohje, olkaa hyvä!

OHJE VIRKATTUUN PIPOON:

Jokaisen kerroksen ensimmäinen pylväs (p) korvataan 3 kjs:lla. Joka kerroksen lopuksi virkataan 1 ps krs:n 3. kjs:aan.

1. krs:  4 kjs ja sulje renkaaksi ps:llä. Virkkaa renkaaseen 12 p.
2.- 4. krs: *1 p ensimmäiseen pylvääseen, 2 p seuraavaan pylvääseen*, toista *_*
5. krs: 1 p jokaiseen pylvääseen, mutta aina joka 8. pylvääseen 2 p.
6. krs: 1 p jokaiseen pylvääseen mutta aina joka 5. pylvääseen 2p.
7. -15. krs: 1 pylväs joka pylvääseen.

Päättele langat, tee tupsu, kiinnitä se pipoon ja laita pipo päähän.

2 kommenttia: